2016: A Summary (Part 1)

13 Oktober 2016

I mean, gimana ceritanya sih 2016 udah mau abis aja?????

Ehem. Jadi gini. 
Karena (mostly) saya gabut, dan sadar kalau 2016 tinggal 2 BULAN LAGI (ikr???? Dua bulan lagi, how come???). So I decided that I will make a little summary. Just a little notes thingy, you know, in order to keeping my memory straight. It just like, 2016 is such a hard-ass year for me. There are so many breakthrough happened this year, at least for my personal self. I feel like I'm growing into something, and I wouldn't let this progress slipped away. I don't want every bit of it sunk into another shapeless memories. Well, let's get it started then!
  • January 
Hey, I usually love January! It's like, a good place to start over or something, right? Not to mention, it's my birth-month. Lol. So yes, January then. In a brief word, I remembered my January as struggle. I mean, I'm basically struggle in daily basis, but here I'm mostly talking about my undergraduate-thesis. Back in 7th Semester day, I set my goals to be able to graduated in February. But, it's another pepesan kosong, tho... ☹☹  So yeah, I didn't make it through February batch. Things that I regret the most is I gave up my new years eve (as well as Mum's birthday on January 2nd) at Lampung due to finishing my thesis, while it eventually didn't finished on January as I planned. But hey, at least I tried. I guess. (On a second thought, I got an exam on the last day of 2015, so maybe it's not exactly pointless missing the new years eve.)
OH, I also got a straight A in this 7th Semester. SOO, yeay?? Finally I made it after 3,5 years in college. HAHAHA. (sorry I brag, but seriously, this is my blog, I write what I want
After 18th of January (which is I personally called "the day I accept the inevitable"), my thesis progress is so god-damn-slow. Because, you know, personal healing and writers blocking. And finally, the day I turn 22. It was a fair birthday, my first (and hopefully not the last) birthday I got to celebrate with my mate, Taek-A (I'll introduce them later. Yes, I know I will procrastinate. No, I still want to write about them BUT later.). They're actually did their best with the suppose to be surprise, but still, knowing them, it is a total failure, lol.
Fast forward, on January 30th, me and my family went to Jakarta in order to giving my Opung a birthday surprise. It was wonderful. I personally feel very happy we actually made it through the party on that special day, knowing the truth that we cannot did that again next year.

*huhuhu, michin deushiiii, nunmuri naaa* *sfx: 2AM*
  • February 
Nothing much happened. I still did my struggling towards my thesis. I mean, idk that it would be that hard. I used to think I will be able to get done with this mess once I taking the thesis seriously, but I completely wrong. It is hard. My frickin' thesis is hard as rock, tapi ya, untung shayang sama hukum lingkungan. Jadi ya, keep calm and read the journals, dude.


In line of talking the self-esteem issue, the February Graduation's batch is coming along. My self-esteem was kinda ruined, but hey, at least my colleagues did great. Wahyu did make it as one of the wisudawan list, as well as 14 fellas (I guess? If I'm not mistaken, tho) from our angkatan 2012.
Oh, also Abah's birthday is on February 27th! We did some surprise. You know, by the holy advice aka Titah from Tetet, we made a some-kind-of-party-planner-birthday-surprise-but-not-even-close. I personally remember that as super-rempong birthday surprise, lol. But at the end of the day, It was a success. We bring the party and enjoy the night, as always.

  • March
I FINALLY made some progress. I spent almost everyday in J.Co Lippo Mall or Perpus Lantai 3. Because, you know, I can't trust my room nor Rumah's WIFI. I always end up doing something else instead of writing. So yeah, my thesis finally decided to spoke to me and gave me some senses. I work my ass out. BUT I still feel like I'm running out of time. Hell, Bandari was doing so good with her thesis, her draft was already finished like a long time ago and actually get reviewed so many times. While, on the other hands, I haven't finished my draft. My heart did a little jump when I heard Bandari's got her Acc while I basically not even doing any official progress ಥ_ಥ
Thankfully, on March 15th I (frickin' finally) Finished my draft and brought it to my DPS to get it reviewed. Little did I know contacting your lecturer was a total nightmare. I can't reach him at so many times. I mean, I did collected my draft and he got my thesis. But I didn't get any respond afterwards. I did text him at March 23rd but I still haven't got response. HUHUHU. Good news came in March 27th when I finally man up and text him for the second time. AND HE DID REPLY. He ask me to met him on March 30th. Thump-thump-thump.
AND, in a brief sentence, *drumrolls* the meeting goes very well! We did talk here and there about the issues that being brought to my thesis. He asked me to points out my conclusion, and I guess I explained it very well. Lol. Soon after, he just asked me to fixed up my footnote and daftar pustaka, and I quote "udah sih itu aja, habis itu saya Acc".
YEAAAY!!! (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧ ✧゚・: *ヽ(◕ヮ◕ヽ)


 OH! Also, Bandari's birthday is on 18th. I did make some props, and we throw a surprise on Koki Joni. It was one of hella fun night (thanks to bean boozled challenge and stuff, lol).

  • April
Even though I already got the "Nanti Saya Acc" on March, I got my official Acc on April 4th. Hell, It was a lot of penantian though, HEHEHE. Bandari juga sama sih, walaupun doi duluan acc dibanding saya, she haven't got the jadwal sidang yet until I get my Acc. Kalau hukum lingkungan sih selo, begitu acc → urus administrasi → minta ttd dps, dpa → ketemu ketua departemen → dapet jadwal sama penguji. Nah, perdata yang berada ribet penantian. ( ⚆ _ ⚆)
So, after I got my jadwal sidang (which is on April 11th), I heard from Bandari that we got the same day. Wo-hoo, what a coincidence! It such a pleasure to be able to fighting together on the same day with her! (Since, you know, she's my friend from day 0 in FH UGM). Long short story (I will save the full story on another post, YES ANOTHER POST. I JUST WILL, OKAY.), Me and Bandari did graduated from law school! AW-YEAH! (ღ˘⌣˘ღ) ♫・*:.。. .。.:*・
And soon after the thesis defense, I need to move fast and get done with revisi (which is, revisi kata pengantar just because it contains unacademic words such as 'ghibah'. UGH. WHY??), and soon after I need to ngurus wisuda. WHICH IS, Innallaha ma'ashobirin laa haula walaa quwwata illa billahil ‘aliyyil ‘adziim, gue rasa lebih susah ngurus wisudanya lho daripada sidangnya. Gile bener nih ya. I do not exactly remembuh apa aja syarat wisuda, but I distinctly remember it was so much rempong than what's written on the list. Berkali-kali lho gue ditolak sana-sini buat ngurus wisuda, gimana ceritanya nih udah lulus tapi skripsinya di tolak mulu. ಠ╭╮ಠ
But, anyway, I did completed the syarat wisuda tanggal 18 April. Which is 2 hari sebelum penutupan. Emang si kampret.

Another things to add, are (1) Adek's birthday on April 7th. I, once again, did the prep, and throwing some birthday surprise in her room. It kinda fail, but It was still okay? LOL. (2) We did a little escape in Kalibiru, it was a fun experience tho! (3) Soon after I completed the syarat wisuda, I got a call from Academic asking me to assist some project in Direktorat Sumber Daya Manusia UGM. And, yeah, It was a very interesting opportunity. I took the project with my old-time working partner (lol, we did literally working together in so many group projects tho in the past), Anas. So you guess it right, it was end up 'ngekek-ngekek saja' while actually adding some decent things on my CV. HA! ☜(˚▽˚)☞

It was all for this post, jump to the next part!

xoxo,
K
 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS